Review Sinetron Bukan Diriku

Tadi petang aku layan ar Sinetron baru tu,Sinetron Bukan Diriku.Aku kan hantu cerita - cerita meleret ni .(dulu lah).Pada aku lah,cerita ni aku boleh layan lah.OST lagu ni lagu favourite akuu tahun 2007 ke 2008 dulu.Siap jadi Ringtone lagi.Cerita ni memang luar otak betul lah.Sinopsis dia pening so kalau kau kebal je kau boleh baca.Kalau tak tahan .kau skip je

Ryo dn Ayla, adalahsepasang kekasih yang bekerja di sebuah perusahaan advertising. Ryoseorang workaholic, dia sangat susah menunjukkan perasaannya, bahkanpada Ayla sekalipun. Karena sifatnya inilah, Ayla, tidak pernah tahu,bagaimana perasaan Ryo yang sebenarnya. Ayla selalu mengira, Ryo tidakbegitu mencintai dia. Semenjak mereka menjadi pasangan, Ryo belumpernah mengucapkan kata-kata cinta pada Ayla. Ryo bahkan kerap kali,melupakan janjinya dengan Ayla.

Kesal dengan sikap Ryo, Ayla memutuskan Ryo. Namun Ryo sangat mencintai Ayla. Ia berusaha berbaikan dengan Ayla.

Di hari ulang tahun Ayla, Ryo menyiapkan kado untuk Ayla. Aylasebenarnya tak mau datang, namun Marina, teman satu kantor Ayla,memberitahu bahwa Ryo menyiapkan hadiah istimewa untuknya. Ryomenyiapkan cincin yang ia beli bersama Marina. Ayla kaget dan langsungpergi ke tempat Ryo menunggunya.

Saat Ayla akan menyeberang, sebuah mobil muncul dan hampir menabrakAyla. Ryo berlari mendorong Ayla. Ayla selamat, tapi Ryo kehilangannyawanya.

Tapi cerita tidak berakhir begitu saja. Ryo masih sangat mencintaiAyla dan tidak ingin meninggalkannya. Ryo akhirnya masuk ke dalam ragaAriel, orang yang sudah menabraknya. Ariel orang yang sangat ambisius,dan rela melakukan apa saja, untuk kepentingannya. Ariel ternyata anakpemilik perusahaan tempat Ryo bekerja.

Ryo yang sudah berada dalan raga Ariel. berusaha mendekati Ayla,tapi Ayla terus menolak kehadirannya karena Ayla sangat membenci Ariel.

Masalahpun semakin banyak menghadang Ryo. Kehidupan Ariel yang notabene "jahat" membuat kesulitan demi kesulitan mendatangi Ryo. Kematianseorang pria bernama Anton, yang usahanya dihancurkan oleh Ariel danhubungan gelapnya dengan Marina adalah beberapa masalah kecil yangmembuat Ryo bingung.

Ryo juga harus menghadapi kenyataan, kalau Ariel sudah mempunyaiseorang tunangan, Livi, anak pemilik perusahaan pusat yang membawahiperusahaan milik orang tua Ariel. Saat mereka sedang memilih bajupengantin, Ryo memutuskan pertunangannya dengan Livi. Livi malu, iamengakhiri hidupnya. Hal ini, membuat ayah Livi, dendam pada Ryo, danberusaha untuk menghancurkan hidup Ryo.

Ryo tidak bisa mengatakan pada Ayla, kalau dia adalah Ryo, karena,apabila itu terjadi, Ryo akan kembali meninggalkan dunia ini, dansampai kapanpun, dia tidak akan bisa menyatakan rasa cintanya padaAyla. Menjadi Ariel, adalah pilihan terbaik, karna Ryo dapat terusberada disisi Ayla, namun disisi lain, Ryo juga tidak bisa menerimakenyataan, kalau Ayla akan melupakan Ryo yang sebenarnya.

Bagaimana kelanjutan cerita ini? Apakah Ryo yang sudah menjadiAriel, bisa merebut hati Ayla? Bagaimana dengan semua masalah Arielyang harus diselesaikan oleh Ryo. Apakah, Ryo akan memberitahu Ayla,siapa sebenarnya dia?
Dah tak payah dah nak memeningkan kepala nak pergi Google Translate bahasa ni.Tak Da Efek nya pon.

Cerita ni sebenarnya orang lain duduk dalam diri orang lain.Jasad lain,roh lain.Memang tak masuk akal je.lepastu kena duduk dalam diri orang lain dan tak boleh beritahu orang siapa kita sebenarnya kalau tak kita akan terus mati.Duduk pulak dalam diri orang yang buat kita mati.Dan kita terpaksa duduk dalam diri orang lain yang dah ada macam - macam komitmen sedangkan tujuan kita hidup balik tu untuk orang ynag kita cintai.

Aku yang mengarang ayat ni pon kepala tak betul dah ni.Sebenarnya cerita ni macam simple tau sebab episod pertama macam - macam benda dah dia rungkaikan.Harini je semua benda dirungkaikan, Accidentnya, Flashbacknya,bertukar lah.Tapi cerita ni nanti akan jadi lebih complicated.Daripada as simple as ABC,dah jadi tersimpul mati dah nak huraikan.Aku rasa lah

Nak pesan ni,sapa yang hati memang dah berbulu dah nak tengok drama ke sinetron ke sbb asyik kena tipu dgn ending dia je,tak yah tengok lah.Poyo pulak aku tak kasi orang tengok cerita,macam cerita keluarga aku je.Ni aku saja je cakap,berdasarkan episod 1 lah.Tapi bak orang putih kata Don't Judge the book By the cover.Tapi aku nak kata

Don't judge the sinetron based on the first episode

So mau tengok hari isnin-jumaat,6.30 petang oh.Tertinggal tak apa ada ulangan nya .belambak lambak ulangan dia pukul 11 malam,pagi pon ada .Sabtu pon ada dia marathon balik Tapi kan ulangan dia ni x tetap.Tk ada pendirian.So lebih afdal tengok masa yang sebenarnya kalau nak tengok lahhhh .Bye

3 KOMENGG:

Qyn Qyna said...

ngehehe.. mcm aq la.. aq pn suka tengok sinetron. kira stu genk arh nih? muahahahah!

Oreo said...

@Qyn Qyna:Same2,Yeah geng.

Q E E said...

Weyy. Hero dia tak hensem ah XD

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA