SELERA DAH BESAR NAK BUAT MACAMMANA

Tahun lepas aku dah bajet dah tahun ni kalau aku tak makin gemuk aku makin kurus.Sebab tahun ni ada periksa besar so stress.Haha.Dan malangnya bukan makin kurus makin gemuk.T_______T.Ye lah aku ingat bila stres tension ,tak lalu nak makan so kurus.Hekhek,gila sengal teori aku,.Dush,tapi bukan aku lah tu jenis tak makan.Aku tak makann,memang menggila lah aku buat kerja gila.

Aku bila penat,jadual makan haram tak teratur,Gila hancur wei.Dah lah minggu ni penat gila,so memang ar makan pon macam tak pernah jumpa makanan.Harini semalam,makan macam tak ada hari lain sebab aku penat ,kau baca je journal hidup aku dah menyedihkan,Bak kata pepatah berat mata memandang,berat lagi bahu dipikul .Ehem-ehem.So konklusinya ialah aku tak boleh penat,kalau aku penat aku main makan makan makan.Tapi masalahnyaa penat mana boleh dikawal.

So kalau nak berat tak nak naik tapi makan banyak macam aku,tolong lah rajin-rajinkan diri exercise.Huh,kalau tak larat nak berlari pecut tak payah paksa diri.Jalan kaki sudah asalkan berpeluh.Malas jugak macam aku ,yang malas semua macam aku.Ok silalah semasa makan tu kunyah 44 kali ,series bila macamtu korang akan rasa senang nak berhenti makan.Kalau gelojoh,ambik sepenumbuk nasi telan,ambik sekepal telan.Macamtu habis satu periuk nasi kau sorang pon tak kenyang-kenyang.Btw,sunnah nabi kan.

Ok Byee !

5 KOMENGG:

Anisa Hang Tuah said...

kunyak 44 kali?
erk..
mmg nice tp kalau nis tak smpi 10 kali dah telan kot
hehehe

aNnE said...

makan kan sedap..susah nak tahan..hahaha

Oreo said...

@Anisa:Hehe,samaaa

@aNne : Makan bestt

KizZ said...

Kiz 5 Kali kunyah dah telan...teruk tol kiz nih...hihi

Nurul Aida Shafiena said...

saya sangat lah malaas nak exercise . HAHAHA . makan pun banyak . risauu risauu

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA