Pindah sekolah baru ? Duduk asrama ? Best ke ?

Hai semua dan assalamualaikum serta salam 1malaysia serta salam perdebatan sidang dewan sekalian .Oh shutz diyana over gila sampai masuk gaya debat hahaha gila over . Hai hai dan hai . Yeahhh sudah lama ,sangat lama jari jemari yang gemuk-gemuk ni tak menari buat shuffle,buat tango buat breakdance dekat keyboard . Lama gila wehhh tak masuk blog sendiri . Tengok blog sendiri pon dah gaya laaa kesian gila blog ni terbiar sapa tuan dia ? Tanya dengan penuh prihatin padahal aku lah tuan dia . Visit my own blog like a bawsss lol eja boss pon over kemain .

Sekarang pon bila tengok dashboard gila merepek weh aku tak faham nak guna macammana ,gaya orang hulu habis baru first time tengok tv weh .Ok itu analogi dia lah .Harini 1.6.2012,dah nak separuh tahun 2012 .Masa bergerak dengan pantas yang aku tak faham apahal aku bergerak dengan nada yang sama .Bak kata ilmu fizik,constant acceleration eh ke constant velocity ok bantai .Sumpah sepatutnya sekarang aku dah kena pandai menggunakan masa dengan sebaiknya ,menjadikan masa sebagai BFF oh kalau nak lebih over menjadikan masa sebagai pakwe baru,skandal baru,sugar daddy baru tapi aku tetap menjadikan masa sebagai masa .Gila banyak masa terbuang begitu saja lepastu lepas masa dah hilang baru nak menyesal .Memang dasar tipikal meleisss sudah terngadah baru menyesal .Dah takpayah nak sentap,aku cakap tentang aku .









Dah bulan 6 means dah 5 bulan jugak aku jalani kehidupan baru ,di sekolah baru .Dan aku suka kehidupan baru aku . Pindah sekolah baru jumpa kawan baru .Hijrah ke arah yang lebih baik . Tipu kalau aku tak rindu kawan lama .Tipu sangat tu bila ada problem dekat sekolah baru air mata meleleh je ingat bestfriends,moments kat sekolah lama but lama-lama benda tu hilang sendiri . Bila aku pindah sekolah baru,jumpa orang baru ,fahaman aku tentang kehidupan ni macam lebih luas lagi .Aku dapat jumpa macam-macam orang ,kawan yang dari latar belakang berbeza ,kehidupan dari banyak sisi lah .Kalau dulu pandangan dari satu sisi ,but sekarang kita pandang kehidupan tu dari helicopter view .Kehkeh ayat skema habis cikgu bm baca menangis terharu .

Like seriously kalau dulu kawan-kawan punya latar belakang semua sama,semua jenis macam aku ,anak manja semua benda nak senang dapat,hidup hanya happy happy dan happy but sekarang tak aku jumpa kawan-kawan yang latar belakang berbeza ,yang macam-macam dan ini buat aku bersyukur gila dengan hidup aku .I am glad for having En Asri and Pn Rohani as my parents ! Dekat sini juga aku belajar untuk handle masalah .Selama ni hidup aku free dari masalah .Yang tau pergi sekolah pagi mama kejut bangun mandi pergi sekolah belajar gelak-gelak balik pergi tusyen and yeah balik and life macamtu repeat lah dari darjah 1 sampai form 3 .Bila kat sini , yang aku perasan bila nak exam mesti ada je masalah ,aku tahu Allah sedang menguji aku macammana aku nak handle masalah yang kecil macamtu dan apa yang teruknya sampai sekarang aku tak pandai nak handle masalah .Sigh,anak manja .




Dekat sini jugak aku tahu yang duduk asrama ,kawan is everything . Lepak,gelak,makan,basuh baju  even pergi toilet pon dengan kawan .Dan yang paling penting sapa lagi kawan sama-sama study sampai eyebag kalau panda tengok pon tabik kalau tak dengan kawan.Hidup asrama sangat best aku tak faham apahal ada orang benci asrama .Asrama lagi best dari sekolah .Nuff said .Warden ? Hahaha warden tu kita watlek watpeace je tak yah lah buat masalah aman bahagia lah hidup .Satu je lah tak best duduk SBP ,time exam je stress gila gaya nak terjun dari kapal titanic je .Stress gila gaya boleh tak aku tak nak ambik exam ,apa semua ni apa exam ni ? Dan stress tu bukan salah sesapa pon salah aku jugak sapa suruh study last minute .

Dan aku bersyukur sebab Allah bagi aku peluang untuk pindah sekolah ,untuk berhijrah ke arah lebih baik yang bawa banyak sangat kebaikan pada diri aku . 2tahun duduk sini yer lagi banyak kebaikan aku kena gali ,aku kena dapat . InsyaAllah .

 Allah sentiasa ada untuk hambanya ,setiap masalah ada penyelesaiannya .

0 KOMENGG:

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA