kem appresi alam sekitar <33

Hai all,cuti sekolah ni tiap2 hari post N3 baru,kalau u all boring sorry lah yer,actually benda ni dah lama dah,ingat nak post aritu but x de picture lah
Okey sila tenung gambar ini lama2 kerana sebentar lagi gambar aku dah x de langsung
,gambar di atas tidak ada kena mengena dengan n3 dibawah

ini baru cerita sebenarnya =>

Pada 7,8,9 ogos aritu,aku telah mengikuti Kem Appreasi Alam Sekitar anjuran kelab Alam Sekitar,itu kelab aku tu..Huhu,Kitaorang bertolak dari sekolah pukul 4.00 camtulah sampai sana pukul 5.30 teus solat,inilah gambar pusat kokurikulum itu


lupakan tentang model2 tu okay..Rasanya ada antara korang yg dah pernah pergi kan
Pastu makan,pergh aku suka gila makanan di sana..sedap gila macam mak aku masak
Aku rindu masakan itu..pastu tunjuk tempat untuk puteri ini beradu
:sleep:


Mula2 pilih penghulu dengan penghuluwati


Ini Abang Alip and Kak Ezra,diorang memang selamba

Pastu bagi2 kumpulan,aku sebenarnya dapat no.1 but tukar dengan ilyn,aku pon tukar je lah sebab ade Tqah..So aku masuk kumpulan 2,nama kumpulan kami DUGONG namun ditukar kepada AYAM HUTAN sebab aku pon x tau,tapi aku rasa memang patut tukar sebab kami bukannya gemOk sangat..

Kumpulan 1 ==> Badak Sumatera
Kumpulan 2==>Ayam Hutan
Kumpulan 3==>Penyu

ini dia leader2 kumpulan tu

Ini leader kumpulan Badak.Khairul.

Ini leader kumpulan Ayam Hutan.Nik Daniel

Ini leader kumpulan penyu namanya Ismail
:minimo_39:Siapa handsome antara tiga ni..?pada aku satu pon x der

Malam tu ada ice breaking,mula2 kena hafal nama perepuan,wah,aku dengan cuak nya telah dipanggil oleh Uncle tu dan dia suruh aku berdiri dan menyebut 17 nama perempuan,Pergh,berketar lututku.Namun akhirnya aku berjaya juga aku menyebut semua nama mereka dengan lancar
:minimo_41:Tepukan buat Diyana..Huhu

Lepastu icebreaking ngan lelaki lak,kitaorang buat bulatan lelaki buat bulatan dalam kitaorang pastu diorang kena menghadap muka perempuan..Huhu,bapak segan,pastu kitaorang kena nyanyi lagu ni

Gembira sungguh hatiku ini
Dapat berkumpul bersama di sini
Langkah ke kanan dan langkah ke kiri
Langkah kekiri sekali lagi

Pastu tengok sape lelaki depan kita and kena berkenalan
Aku dapat
-Azwan(Form 1)
-Budak PNB(Form 1)
-Nik Daniel
-Ismail

Huhu,Bile diorang tanya aku sape BF aku dengan selambanya aku berkata Nick Carter dan semua akan bertanya kembali "sape tu"..Tqah sebelah aku dapat semua Form 5,best



Pastu kena pergi jalan malam,Huhu best x takut pon pastu kena tinggal dekat padang bola dengar ada bunyi haiwan ape..Mane lah aku tau kan.Aku ni bukannya mesra haiwan pon,kucing pon takut nk pegang.Pastu pulang ke kem da kena buat tagline
Tagline kumpulan aku

"Ayamlah hutan oi,oi"

Pastu tidur,budak sebelah aku x reti2 nk tidur

Hari kedua,bangun,mandi pastu aerobic,pastu aktiviti Melihat Burung,setiap kumpulan diberi dua teropong,Kt sini aku ada musuh tau.Dia kumpulan aku.Budak PNB,aku and Tqah benci dia

Ini gambar dia,Tenung lah dia lama2..Aku benci dia sebab kedekut,nk pinjam modul pon x kasi.
*Bukan aku yg snap gambar ni okey.Ini gambar copy jer
Ish,ish:minimo_24:

pAstu breakfast makanan yg sedap2,pastu Jungle Treaking,kami diberi bekalan donat dan air 100 plus..

Ni masa ontheway masuk hutan,alamak Cikgu Alimi interframe lak.Tgk ar bukit tu bukan main susah lagi aku nk daki bukit tu


Tengah jalan2 tetibe terjumpa daun ni,actually dia warna biru.Pastu berhenti dekat 4 checkpoint
Oh no,aku dapat lovebite daripada pacat kt tengkuk,tangan,kaki

Ni bekas gigitannya kt kaki,gambar x clear sebab zoom,yg nampak merah2 sikit tu lah dia.

Petang tu kitaorang pergi air terjun yg air nya kering sebab kemarau.Kat sana kitorang buat filter sendiri dan kena cari haiwan dalam air,aku dapat udang kecik tapi dah kena buang oleh pekerjanya yg jahat!!!

Ini dia water filter buatan sendiri,water filter paling jernih mestilah kumpulan aku,X yah ar beli water filter buat sendiri jer but kalau korang nk tunggu tok dapat satu cawan habislah mati kehausan..Ek,ek

Petang tu kitorang ada blind trail,tutup mata jalan ikut tali



Inilah muka kitorang yg telah diikat dengan kain hitam,jalan kena pegang bahu kawan

inilah hantu Blind trail,dah tau sakit x yah ar nak kacau orang
Wah2 derita,dah lah kena jalan ikut tali tetiba tali tu ada dalam sungai,so terpaksa ar masuk sungai,habis kasut,stokin pastu kena letak daun lah,bunga..

Pastu malam tu ada malam kebudayaan,kumpulan kitorang x tau nk buat ape,itu semua sebab ketua yg poyo tu lah,last minute baru buat..Buat sketsa.Aku dapat watak budak nakal,kelas x..?Huhu,musuh aku tu jadi monyet.Masa malam kebudayaan ni.Ni kumpulan badak sumatera

Yg baju biru tu da terkena sawan badak sumatera tu..
Pastu ada Malam BBQ,but budak2 form 5,ngan Form 4 je lah yg bakar tu,Kami Form 1 and 2 perempuan berkaroeke dalam khemah,vokalisnya aku lah

Hari ketiga,wah dah nak balik dah,Pagi2 tu ada aerobik poco2,alamak kenapalah diorang ni suka poco2.


Tengok ar cikgu pon suka..

Ada ceramah tentang Alam Sekitar sikit and pencapaian hadiah,Ceramahnya best,Wahai Kawan blogger ku,jagalah alam sekitar ini dan janganlah menggunakan plastik,(Nak gila kuasa jap)

Ni senarai pemenang

1==>Badak Sumatera
2==>Penyu
3==>Ayam Hutan

Telah kujangka kekalahan kumpulan ku ini,Hua,hua.Tapi hampernya hampir sama je tinggi so x kisah pon

Inilah photogedik kami ramai2 sebelum pulang


Kami dapat gift ini sebelum pulang

Beg dengan buku tentang alam sekitar,actually ada CD tapi mana tah aku letak,Cikgu punya beg cantik merah,hitam,Gothic..

Lepastu lepas makan,balik.Aku akan meCikgu x de pon follow kitorang dalam bas pastu buat karoeke Jamal Abdillah dalam bas,pepon inilah kem palin bebas bagi aku

Gambar2 di atas adalah copy daripada Abang Alip.
Credit too Abang Alip..

0 KOMENGG:

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA