sapa nk cari chef,boleh lah contact aku ea.

pada petang yang indah tu,aku duduk sendiri kt rumah.meandangkan aku dah kebulur sgt.aku pon gi la dapur.aku keluarkan wedges.amik kuali letak atas dapur gas,pasang api.letak minyak.

memandangkan nk tunggu minyak panas tu lama,aku pon gi ar chat ngan sorang mamat ni kt MS..
syok2 ar chat..tiba2 aku ada terbau sesuatu dan jiran sbelah aku da tebatuk2

aku lari ke dapur..
OMG..api dah tinggi dah nk sampai syiling.pergh aku mmg cuak masa tu
naseb bek ea,aku ni x bongok.aku tutup api.aku terus amik penyapu naikkan langsir tinggi supaya api tu x kena kain.aku bukak pintu untuk gasping 4 udara.
aku x amik air sbb aku tau nti dia lagi tinggi sbb minyak pon dah kering dlm kuali tu

jiran sbelah rumah aku da terbatok2 dah,bukan nye nk tolong.jiran blakang rumah kau gak yg tolong
trima kasih cik zana.

dia datang terus tahan api tu smpi padam.lepas dah padam.ingkap yg kena api tu pecah
mula2 cam xnak je btau mak aku tp sbb tingkap tu kan aku btau

*kejadian ini berlaku pada tahun ni tarikh x ingat

so..sape nk cr chef tu.boleh lah contact aku ea
pakej bakarkan dapur skali.

0 KOMENGG:

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA