Kepada Bakal-bakal mak mentua ! Saya bukan gadis melayu terakhir

Taip cepat - cepat .nanti idea hilang OH ! apa ingat senang ke dah hilang idea nak muncul balik macam dalam cerita adi dan ayah tu yang tiba-tiba muncul mentol dalam kepala dia.Dah lah banyak gila dugaan kalau nak menulis entri.Dengan internet yang macam GAPO DIO tu ntah.Sebelum tu minta maaf la sebab dah lama tak hupdate.Salahkan lah sikap demand dalam diri aku ni . Tak tau kenapa semenjak dua menjak ni jadi kelebang [ malas ] gila nak online.Update apatah lagi .Kalau tak online,belajar tak pe lah juga .Sedih aku dengan diri aku ni . Kalau kau sedih juga,terima kasih la yer

Yang singgah kat shoutmix tu ,blogwalking,singgah sahur sini lah bla bla bla lah.Tunngu nanti aku pecah masuk balik blog korang,Terima kasih lah kerana sudi menjenguk blog picisan ni.CEHH ~Memandangkan dah lama tak da entri kan,so harini ada baik punya entri.HEHE,mendedahkan keburukan aku.HUKHUK.Cehhh ! Macam bangga je dedah kan keburukan .Ye la i kan INNOCENT ! OMG !

Hari ni aku nak cerita pasal keburukan yang satu je.Keburukan kena satu je kebaikan boleh lah banyak2.Aku ni CLUMSY gila .Cemerkap mungkin . Aku ni macam Anna Hathaway dalam cerita princess diary tu.OH HEAVEN.Princess Diyana,apakah rahsia kejelitaan mu.Stop berangan.Dah banyak gila dah kot benda macam ni terjadi .Nak buat satu benda tu memang tak boleh buat dengan lemah gemalai macam Fasha Sanda tu.Tukar - tukar macam Rosnah Mat Aris.Chopp !Ok macam Lisa Surihani .Of koz spoil punya.Macam dengki je bila aku nak perfect .

Ada ar satu hari tu .Aku dengan mak aku nak beli kuih raya,Time tu kedai tu rehat.Grill kedai tu buka.Pekerja tak nampak.So mak aku pon suruh lah aku diam sebab nak hormatkan orang tu.Tapi kan tiba - tiba macam mana entah aku boleh tersepak selipar pekerja tu mungkin sampai kena kat grill tu.Sekali GEDEGANG,GANG,GANG.bapak superb sound effect.HAHA.dan-dan tu juga pekerja tu jerit dari dalam HAH,masuk lah,tak rehat pon ni.Lepak-lepak kejap je ni.Sengal kan ~Bagus juga kot,tak payah lah penat - penat aku menunggu.

Time tu aku balik kampung.So kena lah tolong apa yang patut,tak kan lah nak duduk melingkar buat gaya breakdance atas sofa je .Dah lah nenek aku tu dah tua,terkejut pula dia tengok cucu perempuan bongsu ni buat aksi - aksi tett tettt .So tolong lah mana yang patut.Aku pon tolong lah blender ikan sebab nak buat laksa.Ceh ! tengah je aku blender tiba - tiba penutup blender tu terbuka habis kena air ikan tu kena kat baju aku,habis berselerak satu dapur.Ciss ! Memang bau ikan je lah baju aku petang tu .Hanyir ok bau aku.Ye lah aku ni pon bijak + bijaksana ,aku bukannya nak pegang penutup blender tu . Sekali tersembur ! Hambek kau .

Dah lah aku nak cerita dua je kisah.Kalau banyak kang,habis semua bakal-bakal mak mentua rejek aku kang ! Sapa yang nak nanti !!
Perhatian kepada Bakal mak mentua,saya memang lah clumsy,memang lah saya ni jenis yang tak boleh dibawa ke majlis, tapi kalau dalam bab - bab kemas mengemas buat air cincau celah kuku je saya buat .*kerek lah pula
 p/s;Selamat hari MERDEKA ! Malaysia sayannggggg ~

8 KOMENGG:

IntanBerlian said...

huhu macam diriku juga! sangat clumsy..

nah try baca entry aku pasal clumsy ni..

http://intanberlian87.blogspot.com/2010/07/aku-yang-cuai-aku-yang-clumsy-betulkah.html

ILA HonEyBuNNy said...

ishhh...ne mak mentua baca neh...hahahha

mrnoble said...

kene blajar seni mempertahankan diri kot cam silat ker. sebab tak penah lak kenal org yg tau seni mempertahankan diri yg clumsy :p

hamzah ian said...

bapak mertua pun bace jgk.. hahhaaha

ana said...

takpe clumsy pun...janji hati baik.

Husna AOmar said...

HAHAHA sep sep !
geng la kite kak nudi ! :P

smpai senior slalu kacau usna tengah jalan sbb slalunye usna jalan pndang bawah pstu brangan
nnti dia trkejut kan , usna terjerit
HAHA gila kejam -.-

mcamne nk ilangkn clumsy eh ??

hamzah ian said...

hehhe

syahira ariff said...

pengakuan jujur tu!

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA