Buruk ke cantik ke .Kita kena bersyukur

Hye .

Eeee cantik nya dia.Flawless nya muka dia.Jerawat sebutir pun tak da,dahlah tak ada jerawat,putih melepak pula tu.Kurusnya lagi.

Pernah tak korang rasa Ya Allah buruknya aku Sambil tengok cermin telek muka sendiri mengenang nasib.Sentiasa rasa rendah diri dengan diri sendiri.Sentiasa cemburu dengan kecantikan orang lain.



Hey ! perasaan tu tak salah ada dalam diri masing-masing.Well semua manusia nak perfect kan.Semua manusia nak cantik kan lagi-lagi perempuan-perempuan ni.Nak-nak budak baru masuk sekolah menengah.Senang cerita,alam remaja lah.Pftt.

Boleh untuk berperasaan macam tu tapi tolong lah jangan buat kerja gila untuk jadi macamtu.Ni aku nak cakap ni.Manusia tak kan pernah puas dengan apa yang dia dapat.Bila kau dah jadi cantik kau nak kurus pula bila kau tengok orang tu muka licin kau pon nak jugak,Manusia memang tak pernah puas . Itu kenyataan.

Tolong korang jangan ingat aku ni lah perepuan paling bersyukur tak pernah merungut.Erk,selalu je aku merungut.Tapi sekarang aku cuba ajar diri aku supaya kurangkan merungut dan bersyukur ada juga muka daripada orang yang tak bernasib baik.

Bersyukur dengan diri masing-masing.Semua orang ada kecantikan masing-masing.Tak payah rasa orang tu lagi cantik,orang tu ada boyfriend,kau tak da.Kau nak bunuh diri.Tak payah.Tak ada boyfriend,tak ada orang minat,tak jadi kegilaan lelaki bukan bermakna korang tu loser,korang tu hodoh.Tak .

Ada sebab kenapa Allah jadikan korang muka macamni macamtu.Ada sebab kenapa kau tak jadi secantik dia,selawa dia,secomel dia.Ada sebab kenapa kau tak jadi kegilaan ramai.Mungkin kalau kau cantik,kau comel, kau berlagak,kau lupa siapa yang jadikan kau cantik.Jadi mulai sekarang,hargai diri sendiri kerana kita adalah kita.

Tak perlu fake untuk nampak cantik. Tak semestinya muka tak flawless tu tak comel,tak semestinya tak putih melepak tu tak cun.tak semetinya tinggi lampai tu kegilaan semua lelaki.
 Family sayang korang,kawan sayang korang.Tapi budak sekarang,maaf untuk kata mereka terdesakcouple bila semua kawan mereka berpunya.So tak perlu nak tension ,Setiap orang ada kecantikan masing-masing dan jodoh masing-masing.Assalamualaikum

6 KOMENGG:

Anisa Hang Tuah said...

iyaa.sentiasa bersyukur
(:

melle amir said...

aku pun kadang2 tak bersyukur

Oreo said...

Yeah.betul.Kadang2 pon kita x bersyukur

Hasyarghh said...

I know right.

Izlyn Qistina said...

ceh apa kelas couple kan dee..
baik kita makan kan ..

wanacesh said...

agree sangat2! slalo kalo sedih tengok cermin,,i,,pujuk diri kata"sayang ni la muka u, x cantik pon u masih da kwn famili,,xperlu nak sedih2 ok",,then senyum puas!=)

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA