Form 4 ? Urghh DERITA

Hai semua aku dah form 4 . 16 Tahun uu dah besar dah mandat buat buli junior form 3 . K form 3 rilkes,akak kau ni tak main lah nak buli-buli anak orang ni .Buli-buli ni so-yesterday k orang bangang je buli orang . Tak yah nak buli-buli ni . Katakan tidak pada BULI .Ecehh dah gaya tuan pengetua bercakap sepatah dua kata dekat perhimpunan je .

Tahun Baru,Tingkatan Baru,Kelas Baru,Pelajaran Baru .Semua baru baju dengan kasut je lama . Bila dah masuk form 4 ni memang pelajaran dia memang 310 darjah lah bertukar dari form 3 . Situation aku macamni lah .First day cikgu masuk .Hai semua saya cikgu Kimia awak ! alkana metana potassium ! Cikgu terang aku dah macam "Huh natang mende alkana semua tu " .Masuk math mod ."Kalau 0 kat belakang dia bukan significant" .Zzz sumpah rasa macam nak terjun laut tak payah timbul-timbul.


 Menatang mende cikgu ajar ni ,mende mende ?

Belajar Fizik lagilah cikgu siap cakap "Form 4 ni fail tu perkara biasa,tak payah lah A tu" . See,cikgu pon cakap macamtu . Tu belum belajar add math semua tu . Smpi rasa macam dah ar rasa nak drop semua mata pelajaran je,nak BM dengan BI je . Kadang-kadang macam fikir "Boleh ke aku bawak boleh ke ?" . Aku ambik aliran apa ? Berapa subjek ?Dia bukan ambik lah but lebih kepada cikgu yang bagi kelas tu . Aku dpt Aliran Sains Tulen Teknikal (STT) .10 subjek . Dia macamni subjek STT ni,dia belajar Sains Tulen lepastu kena tambah Lukisan Kejuruteraan (LK)/ Teknologi Maklumat . Aku rasa aku ambik LK kot since aku punya minat lebih kepada engineer but aku benci lukisan .Hah tengok je lah .

Naa aku rasa aku ok kot dengan aliran tu . Agak-agak stress,drop semua paper aku jual burger je lah haha k tak lawak diyana,ni masa depan . Lagipun aku ni pelik sikit,aku tak ada cita-cita .Semua benda aku tak minat .Try je lah aliran tu,tengok jadi orang ke jadi siamang zzzz . Paling-paling pon nak SPM nanti
Jadi sawan macamni je .Haha 

And naa lagipun aku tengah tunggu SBP ,doakan lah aku dpt,please .Kalau dekat sana pon 9 subjek je dan InsyaAllah boleh survive kot .Kalau tahun-tahun lepas target A,kalau SPM ni cikgu kata dapat 40 je pon rasa macam nak melompat . InsyaAllah boleh kot,belajar sebab apa , lillahi taala . InsyaAllah, Allah tolong .

Naaa nak gambar pakai baju sekolah , zz tak payah lah . Mana ada gambar,nak ambik gambar je mama dah jerit "Kalau lambat tinggal,mama dalam kereta dah ni ".Hmm k ma k. Sekarang pon dah pukul 11 dan itu dah kira lambat oh besok nak sekolah .Assalamualaikum

8 KOMENGG:

✿INA AINAA✿ said...

hehehe..betul tu..watpe nk buli dak2 an.... sepatutnyew kita bg teladan yg bek...ahakx, btl tu, blew dah msuk f4 subjek berubah byk..tp masih perlukan asas pe yg kite beljr dlu..Anyway, have a great life at school..Amin

Aqilah Azmi said...

MESTI DAPAT AH! :d

amira faqihah said...

semoge dpt sbp,,sbb SBP best ;D

Unknown said...

Goodluck :)

Liyana Lunia said...

buli buli buli buli !

kajaharuna said...

selamat berform 4 budak kecik yang comel :)
hahahaha

a little less conversation said...

engineer wannabe ye dak? bagussss..haha

Anonymous said...

moga dpt amin. good luck oke adiq ;p

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA