CONTEST NAK MENANG BLOG HEADER MAKEOVER


1. Buat satu entry bertajuk CONTEST NAK MENANG BLOG HEADER MAKEOVER!
dan dalam entry tu elaborate kenapa anda nak makeover header atau tukar rupa blog anda? senang kan? tiada limit perkataan, nak express kesedihan pasal rupa blog sekarang pun no hal. nak upload gambar korang banyak2 pun boleh. nak cerita pasal sejarah appearance blog anda dulu pun boleh.. apa-apa je yang korang suka asal korang bahagia haha..

2. Sertakan banner contest dalam entry anda dan link ke cicakdanlelabah.


3. Tak perlu buat sticky mode. Tapi, perlu sertakan banner contest dekat sidebar juga..

4. Anda mesti tag 2 orang minimum. harus inform kawan anda yang mereka telah ditag ye..


Semangat ni buat essay !Harap juri sudi mebaca entri yang poyo je lebih ni.

Saya nak sangat Blog di make over kan sebab saya ni tak da lah sekreatif mana.Saya paling teruja untuk header lah,blog simple tak apa asalkan header superbb sebab saya ni tak da lah kreatif dalam berimaginasi ni.Bila tengok blog orang cantik,header dia comel dalam hati kata 'SMART GILA HEADER DIAAA' .Teruja memang teruja ,siapa yang tak nak blog cantik,sedap mata memandang.Bila tengok blog orang tu macam comel je terus right click tengok Page source dia.Tapi memang tak guna lah kan tiba-tiba kita terus ctrl+A terus paste dekat edit HTML kita.Oh memang keji.Saya pon tak nak lah jadi TIRU KUCING [COPY CAT] lalu menggoogle lah cara-cara edit blog..Tapi saya lagi berminat untuk belajar cara buat header.Sekali google semua benda yang saya jumpa semuanya macam saya tak berapa suka.Bila jumpa laman web yang saya berminat nak belajar pula tiba-tiba sekali keluar ni


KLIK UNTUK BESAR

Saya cakap dengan awak sapa yang tak stress kalau macam ni.Internet amatlah tidak mengizinkan saya untuk belajar buat header dan mencantikkan blog.Bila saya dapat belajar pulak ,saya bukak lah adobe photoshop saya dengan berkobar-kobar,lepas dah edit,saya tak tau nak buat apa .Nak letak gambar saya,nak letak gambar kawan saya,teddy bear saya,Oh ,saya memang BLUR dalam bab - bab mengedit ni .Bila saya sedar yang saya tak kreatif dan blur guna adobe photoshop.Trylah Paint,OH INI LAGI LAH LAME ! Nak melukis pon tak reti,saya pernah lukis gambar Mat Lampir dalam entri ni.Cantik tak ?HAHA.Cuba bayangkan macam mana saya nak buat header.Bila jumpa blog yang menawarkan nak buat header pula saya teruja tapi kan kebanyakan nya berbayar.Bukan saya kedekut ke apa saya memang tak kisah sbb orang tu buat lah kalau saya pon pandai buat saya dah meniaga buat header dah. tapi kan,apakan daya seorang gadis berumur 14 tahun nak pergi bank,bank-in duit segala bagai.Lagi pon bukannya saya tahu pon segala benda tu.Umur kecik lagi tak duduk asrama pulak tu so semua benda lah tak tau yang saya tau hanyalah kalau nak hantar surat kena beli setem ,[tapi setem sekarang mahal] lepastu masukkan dalam tong warna merah tu lepastu pilih kalau selangor ke luar selangor.Tapi bila saya dah boleh sikit-sikit nak mengedit,masa amtlah tidak mengizinkan bagi pelajar sekolah untuk menghadap lama-lama depan laptop.So itulah sebabnya mengapa saya nak orang mengmakeoverkan blog dan header saya.Lagi-lagi orang yang berkreatif + inovetif macam kak sri ni.Nak buat header je pon tak pe.Bak kata pepatah,Luas tapak tangan,Stadium Bukit Jalil saya tadahkan.Alaa,stadium yang kita menang 3 gol haritu.

Tag to Tyqa  
and Izlyn

tarikh tutup contest ni besok dan aku baru trhegeh nk hantar harini.Hehe.Hope juri sudi menerima nya lagi

2 KOMENGG:

Syue said...

good luck ;)

sri said...

hi oreo! thanks for joining my contest dear.. hihi.. good luck k! :D

btw, akak dulu pun xreti pakai atm machine masa umur 14 hehehe

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA