Kain saya tak banjir .

Bersambung lagi dalam Tokey BUDAK HIDUNG BESAR Part 2. Memandangkan dah ada part 1 tak kan tak da part 2,Tapi bila dah ada part 2,nak jugak ada part 3.bila ada part 3 mula lah nak part4 ,part 5..Bagi betis nak peha .Cut,kita sambong EDISI kita

7.Kadang-kadang malu aku ni tak bertempat.Nak bayar barang pon aku malu kalau cashier dia lelaki lah.Gedik gila.Aku berani bila FOREIGNER yang jadi cashier je.Nama nak glamer je.Boleh jadi kalau aku nak makan kat satu kedai tu bila tengok ramai orang je,perasaan malu aku tu dah macam Positif 100 degree celcius.Metafora secara lebih tu.Tapi dngan kawan-kawan aku memang darjah tak tau malu tu tinggi gila lah.

8.Aku boleh menangis dengan benda yang tak penting.Contoh macamni,aku tak nak pergi rumah pakcik aku pon aku nangis.Pasal benda remeh temeh lah yg aku nangis.Tapi aku tak da lah kategori mudah banjir.Ayat nak cover je.Tapi yang pasti KAIN SAYA TAK BANJIR ,merujuk tajuk di atas.

9.Kalau aku jumpa perempuan,aku akan tengok PEHA dia.Bawah-bawah je lah.Bukan hobi lah tapi interest.Tak lah,aku nak tengok peha aku ke dia lagi besar dari aku.Itu adalah salah satu MOTIVASI UNTUK AKU KURUS.Kalau Peha dia kecik,umur dia lagi tua dari aku,Aku akan cakap dengan diri aku,Cuba kau bayangkan kalau umur kau macam tu,gemok mana kau.Cheh,kurang sikit aku makan.Motivasi buat diri sendiri.

10.Kadang-kadang tak yah pon fikir pasal nak kurus nak kurus ni sebab buat stress je dan janganlah fikir sampai orang-orang sekeliling pon naik menyampah.Ye lah,bila pergi shopping complex,tengok timbang duaposen terlompat-lompat nak timbang.Sanggup tukar duit bila tanya semua x de duaposen.Pergi shopping complex sebelah pon camtu..\Tingkat atas ada timbang pon nak catu.HAHA.Iklan sebentar bersama OREO .

11.Aku suka baca paper yang ada benda pasal complain-complain tu macam rakan BH,Metro,kosmo segala bagai tu.Aku suka gila baca pasal aduan tu sampai kawan2 aku pon pelik tengok aku suka baca benda tu.Tapi aduan rakyat aku tak tengok lah pulak.I MISS YOU Uncle Karam Singh Walia.Membaling dadu sampai tersasar,ada masa visitlah Budak hidung Besar.Nak jugak ~

12.Aku suka beli barang tapi aku tak pakai.Jangan lah ikot contoh aku ni.Membazir gila.Macam aku,beli shawl polka dot tak pakai pon,beli inner tak pakai pon.

13.Aku suka baca Novel,cerpen and bla bla cam tu lah.Sekarang dah kurang lah.Masa aku skolah rendah smpi tahun lepas aku mmg gila novel tapi tahun ni dah berkurang.Darjah 6 punya kisah.Pernah sekali tu besoknya aku nak trial PSRA [sklah agama punya periksa besar macam UPSR].Lepastu kawan aku bagi aku novel ni kat sekolah dia kata besok kena pulang balik..Dia bagi aku malam masa kat tusyen,malam tu balik je dari tusyen aku terus baca tak keluar bilik,aku tidur around 3 pagi camtu.Kat sekolah besoknya aku still baca masa tu cikgu tak da pergi mana tah.Bukti,kawan2 kau nampak aku baca novel tu smpi meleleh - leleh.Petang tu,kawan-kawan baca buku bawa ke mana-mana.aku still pegang novel.Besok nya TRIAL.Hebat gila penangan novel dulu kat aku.Yang aku tak sangka aku still  dapat result 89.8 %.0,2 tu je lagi nak gred cemerlang.Tk sangka gila.Bersyukur-.Aku dah tak nak dah buat kerja gila maca tu lagi.Aku dikenalkan kepada novel masa aku darjah 3.Masa tu bukannya aku dapat novel remaja,ke cerita kanak2 ke apa.Aku dapat novel alaf 21 daripada kawan aku.Imagine lah,budak darjah 3 baca novel alaf 21.Tu sebab lah melekat je dulu.Alhamdulillah,kegilaan tu dah berkurangan.Bersyukur sangat.

 Dekat atas kan aku dah tulis kalau ada part2 nak ada part3.So tunggu je lah part 3,aku nak korek lagi apa tentang aku ni sebenarnya.Bye Chau Cincau !

p/s;entri ni tak ada gambar kan.Tunggu part 3 je nanti.

0 KOMENGG:

 
DIYANAasri2011
EDITED BY DIYANA